07 - Katoomba, Blue Moutains

22 maart 2011 - Katoomba-Wentworth Falls, Australië

22 Maart 2011

Daar zitten we dan in de Blue Mountains in de zon en aan de koffie.

Vandaag gaan we de Three Sisters bekijken. De legende van Three Sisters gaat over 3 zusjes, Meehni, Wimlah en Gunnedoo die leefden met de Gundungurra stam in de Jamison Valley. De zusjes werden verliefd op 3 broers van een naburige stam de Dharruk stam. Een huwelijk tussen beide stammen was verboden. De 3 broers waren strijders en besloten de 3 zusjes met geweld te ontvoeren. De wijze man Kuradjuri van de Gundungurra stam besloot hierop de 3 zusjes in steen te veranderen om dit te voorkomen. Het was de bedoeling dat hij dit ongedaan zou maken na het eindigen van de oorlog tussen de stammen. Helaas is de wijze man Kuradjuri niet levend teruggekeerd uit de oorlog en tot op vandaag de dag heeft nog niemand de vloek weten te verbreken. (Dit is een van de versies van de legende). Info komt uit de Blue Mountains Tourist newspaper.

Dus op pad, te voet naar de Three Sisters. Eerst even aan de overkant van de camping naar een uitkijkpunt gelopen. Daar genoten we van het uitzicht en vergezicht. Totdat ja, je zal het niet geloven Carin een slang zie in het gras. En niet zo’n kleintje ook, natuurlijk een paar foto’s geschoten en toen snel vertrokken. We lieten de foto’s zien aan een Ranger en die zei dat het de Red Belly Black snake was. Een giftige slang. Nog even opgezocht in de souvenirshop, de slang is een giftige niet agressieve slang die niet gauw aanvalt en veel voorkomt in deze omgeving. Nou de dag begon goed!

Dus verder via de weg naar Scenic World gelopen en daar zijn we met de Scenic Cable way (kabelbaan) naar het regenwoud afgezakt. Het uitzicht onderweg is fantastisch, de eucalyptus bomen en Gum trees, de blauwe gloed, het zonnetje wat wil je nog meer.

Daar hebben we de lange boardwalk van 50 minuten gelopen. Vele verschillende soorten bomen gezien, we genoten van de geuren onderweg. Onderweg is Carin nog uitgegleden en belandde op haar knie maar heeft verder niets geblesseerd. Met de Scenic Cable way weer omhoog gegaan en geluncht in het restaurant.

Helaas konden we niet met de Scenic Railway deze was gesloten dus kozen we voor de Scenic Skyway, ook een soort kabelbaan maar met glazen bodem. Deze Scenic Skyway gaat naar een andere Cliff waar je ook weer verschillende wandelingen kunt maken. We hebben de Sir Henry Cliff walk gedaan. We zijn nog een stukje afgezakt naar de waterval en zijn toen weer teruggelopen naar de Scenic Skyway.

Toen vonden we het genoeg voor vandaag en besloten op de camping van de zon te gaan genieten onder het genot van ja, een VB. (Victorian Bitter)

Het diner ‘s avonds bestond uit salade met Angus hamburgers met als toetje tiramisu.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade