08 - Alice Springs

5 januari 2017 - Alice Springs, Australië

05 Januari 2017

Vanmorgen waren we niet zo vroeg, wel jammer, want het is al ontzettend warm. We gingen uiteindelijk om 10 uur op pad. Vandaag zijn we naar Anzac Hill gereden wel met een ommetje want ik had de verkeerde Hill ingetikt op de Tomtom. Wel een ommetje met een mooi uitzicht op de McDonell Ranges. De camper maar langs de weg gezet en de Tomtom opnieuw ingesteld. Toen we daarna de weg opgingen, ging de camper niet harder dan 30 km. Mmmmm, vreemd. Weer gestopt en opnieuw weggereden en weer niet harder dan 30.   Ineens zag ik dat de cruisecontrol aanstond, dus deze uitgezet en ja hoor het werkte allemaal weer goed. Pfffff. Om half 11 kwamen we bij Anzac Hill aan. Dit is een oorlogsmonument voor alle oorlogen en je hebt er een mooi uitzicht over Alice Springs.

Daarna zijn we Alice Springs centrum in gegaan om te kijken of we nog wat herkende. Het enige wat we herkende was de Liquor store. Deze heeft waarschijnlijk zoveel indruk gemaakt omdat 15 jaar geleden daar allemaal Aboriginals blootsvoets rondliepen en ze alleen de Liquor Store in mochten met schoenen aan. Het leek destijds wel een verhuurbedrijf want de schoenen gingen van de een naar de ander. Dat is nu wel anders. We hebben wel de indruk dat er veel meer Aboriginals rondlopen in Alice Springs en dat is goed, het is tenslotte hun land. Daarna zijn we boodschappen gaan doen. De temperatuur was inmiddels al weer ver boven de 40 graden en we hoorde het zwembad ons naam roepen. Dus terug naar de camping en lekker zwemmen dachten we. Toen we goed en wel terug waren en wij in ons badpak stonden begon het te regenen, dat was niet zo erg maar het begon te onweren en nog veel harder te regenen. De badpakken gingen weer uit en zijn we in de camper aan ons muggengordijn begonnen voor de schuifdeur van de camper. Toen we klaar waren met ons knutselgordijn was de zon inmiddels weer gaan schijnen en zijn we alsnog naar het zwembad gegaan. ’s Avonds het eten bereid op de BBQ op de camping en daar aan de picknicktafel genuttigd.

Morgen vroeg op want we gaan naar Kings Canyon. Het ommetje naar Glen Helen ging niet door vanwege wateroverlast. Alleen begaanbaar voor 4WD. Vandaar dat we 1 dag langer in Alice Springs zijn gebleven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trudie:
    6 januari 2017
    Hoi meiden.
    Allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Veel voorspoed en geluk. Maar gezondheid is het belangrijkste. Het is wel wat laat maar het is 3 koningen, dus het kan nog in Spanje.
    Wat een geweldige verhalen worden er geschreven zeg! En wat een prachtig land.
    Geniet er maar lekker van. Dikke knuffel van de bergbewoners.