07 - Alice Springs

4 januari 2017 - Alice Springs, Australië

04 Januari 2017

Carin was al vroeg wakker en zat om kwart over 6 al buiten. De temperatuur is heerlijk op dit tijdstip. Na een kop koffie en een lekker ontbijtje, de douche ruimte bezocht.

Goede douche, alles wat nodig is was er, geen klagen. Daarna de camper rijklaar gemaakt   om terug te rijden naar Apollo. Er blijft een waarschuwingslampje branden en de achteruitrijcamera deed het niet en we misten een broodrooster. Het lampje is gecheckt kon geen kwaad, de achteruitrijcamera was een extra dus als die niet werkt, jammer dan. Maar ze zou een melding maken op de papieren. De broodrooster kregen we mee, yehhhhh.

Vervolgens zijn we op pad gegaan naar de Telegraph station. Ook hier was het nodige verandert, vroeger een kale bedoening en nu helemaal ingericht voor toeristen. Mooie parkeer gelegenheid, wandel en fietspaden, we wisten niet wat we zagen. Maar eerst zijn we naar de Todd River gelopen en er stond zowaar water in, dat is heel bijzonder. 15 jaar geleden vertelde iemand ons dat je pas een echte Australiër bent als je water in de Todd River hebt gezien en dat gebeurd ongeveer 1x in de 50 jaar!

Na door de Todd River gewandeld te hebben zijn we naar het Telegraph Station gelopen. Ook hier zijn alle gebouwen gerestaureerd om te bewaren voor het nageslacht.Dit was het eerste Telegraph Station (1872) van Australië en had daardoor verbinding met de rest van de wereld. Voordat we naar binnen gingen zijn we eerst wat gaan drinken om het vocht nivo op pijl te brengen. Ook het restaurant bestond 15 jaar geleden niet. De moderne tijd heeft hier niet stil gestaan, ze hadden zelfs Wifi. Vervolgens het Telegraph station bezocht. Daarna zijn we naar een begraafplaats gelopen wat 1 km verderop lag en erg ver is als de temperatuur inmiddels 38 graden is. Gelukkig was er een rustplek met schaduw onderweg waar we zijn gestopt om water te drinken. De begraafplaats was niet heel bijzonder, wat wel bijzonder was waren de kangaroos die we op de terugweg zagen. 2 kangaroos stilletjes onder de boom, genietend van de schaduw denk ik dan. Toen ze ons hoorden kwamen ze omhoog anders hadden we ze nooit gezien en bleven wij stokstijf staan. Nee, niet van angst maar om een paar mooie foto’s te maken. Ze vertrouwden het toch niet helemaal en kozen het hazenpad naar de volgende boom. Ook daar moesten wij langs maar ze zagen dat we geen kwaad in de zin hadden en zijn wij ze rustig gepasseerd. Nou dat was een mooi begin van de dag. Terug bij de camper eerst maar weer wat gedronken en op weg gegaan naar onze volgende stop, de Royal Flying Docters. Ook hier waren de nodige veranderingen doorgevoerd. Was het 15 jaar geleden gratis toegankelijk, nu moesten we $15 p.p betalen en mochten we alleen met een toer de RFDS bezoeken. Jammer maar het is niet anders. Het verhaal en de werkzaamheden zijn niet gewijzigd en ze zijn voor een deel afhankelijk van donaties, dus we betaalden graag de entree. Ons plan was ook het National Pioneer Women’s Hall of Fame te bezoeken maar toen we daar aan kwamen waren ze op vakantie. De temperatuur was inmiddels gestegen naar 45 graden en we hadden geen droge draad meer aan ons lijf. Het was genoeg zo, terug naar de camping en gauw het zwembad in. Pfffff. Wel eerst nog even de wasmachine gevuld.

Heerlijk zo’n zwembad en helemaal voor ons alleen, oh nee en 2 vogels.Die bleven zitten en aten alle dode beestjes die Tanja uit het zwembad viste.

Een mooie afsluiting van de dag.