06 - Sydney - Alice Springs

3 januari 2017 - Alice Springs, Australië

03 Januari 2017

Om 6 uur ging de wekker, de laatste spullen ingepakt en snel ontbeten. Om kwart over 7 de taxi genomen naar de Airport. Het ritje duurde een half uur en we waren ruim op tijd om in te checken. Ook hier zelf check-in automaten en ook de bagage zelf labelen en op de band zetten. Zo gezegd, zo gedaan. De douane verliep ook soepel zodat we ruim de tijd hadden om koffie te drinken en nog een rondje langs de shops te lopen. Toen we goed en wel bij Gate 3 zaten begon het boarden al. We vertrokken om 10.12 uur, iets verlaat vanwege problemen met de bagage band. Klinkt bekend. De vlucht verliep soepel en mooi uitzicht onderweg. Om ongeveer half 12 kwamen we in Alice Springs aan. Tijdsverschil van 1 1/2 uur. De taxi in Alice Springs duurde even en het was erg warm hier. Maar uiteindelijk kwam er een busje die meteen meerdere personen meenam. Hij heeft ons bij Apollo de camperverhuurder afgezet. Daar was het niet druk en waren direct aan de beurt. Na uitleg en doornemen van alle papieren reden we om ongeveer 14.00 uur weg.

Eerst langs de supermarkt om in te slaan en vervolgens door naar de camping waar we om ongeveer half 5 aankwamen. Dat links rijden is toch weer even wennen, gelukkig is het  een automaat dus dat scheelt weer.

De camping hadden we thuis al uitgezocht, dit is ook de camping waar we 15 jaar geleden zijn geweest. Toen heette het de Stuart Toerist park en nu heet de camping Alice Springs Toerist Park. Simpele camping met een zwembad.

Na het uitpakken van de boodschappen hebben we eerst een duik genomen in het zwembad om af te koelen. Nou dat was wel nodig.

Na de verfrissende duik was het wel tijd om te eten. Na het eten de tassen uitgepakt en alles een plekje gegeven in de camper.

Na deze enerverende dag lagen we vroeg op 1 oor

Van reisblog naar fotoboek