07 - Mandal

6 juni 2012 - Mandal, Noorwegen

06 juni 2012 Mandal 0 km

219px-Coat_of_Arms_of_Mandal.svg Resized_

Vanmorgen met zonnetje opgestaan. En nog een leuke verrassing, geen wind.

Vandaag het plaatsje Mandal bezocht. Mandal is de meest zuidelijke stad van Noorwegen.

De stad ligt aan beide zijden van de Mandelselva. De Mandal Kirke is de grootste houten Kerk van Noorwegen.

Heen liepen we via een bospad zo het plaatsje Mandal in. Het eerste wat opviel was dat alle huizen wit zijn. Verder is het een gezellige badplaats met gezellige winkeltjes en zelfs enkele terrassen. 28 jaar geleden zijn we op de fiets naar het plaatsje gegaan en was het toch nog wel even fietsen. Naar ons idee is het plaatsje zo gegroeid dat we het nu konden lopen vanaf de camping. We hebben het kanon bezocht die waarschijnlijk in vroeger tijd de stad moest verdedigen, denken wij, en dat was nog een beste klim. Daarna nog wat gewinkeld en geluncht.

Via het strandpad zijn we terug naar de camping gelopen en hebben onze spullen gepakt om nog even aan het strand te gaan liggen. Ja, dat kon zowaar, wel geheel gekleed!

Daarna genoten van een heerlijk diner.

IMG_5606 Resized

1. Marieke:
    Leuk, leuk leuk!
    En mooie foto's :-)
  2. Annika:
    7 juni 2012
    Zo dames, ik heb alle berichten gelezen, ik blijf die plaatsnamen apart vinden kan ze niet uitspreken hoor!! Lekker dat de wind nu weg was en dat jullie zo nu en dan van de zon kunnen genieten.
    Hier is de zon nergens te bekennen, de temp. is wel aangenaam maar waar blijft de zon. Tim is ook klaar voor de 1e wedstrijd en zal zijn oranje sokken aan doen. Gaat goed komen.
    Geniet van jullie volgende avontuur.
    XXX
  3. Marieke:
    Hee Carin, kun je de krant al lezen? Hihihi :-p
    Btw MtH heeft een baan!!!Iets soortgelijks als nu in Utrecht.
    Hoera!!
    Hele fijne reis verder.