06 - Hamre - Mandal

5 juni 2012 - Mandal, Noorwegen

05 juni 2012 Hamre - Mandal 58 km

De korte afstand vandaag is een misrekening. Toch even nakijken thuis op Google Maps.

Dit gegeven maakte dat we ons niet hoefde te haasten. Dus op ons gemak ontbeten met heerlijk gebakken eieren. Ja en dat op een doordeweekse dag!

De zon scheen heerlijk dus we konden ook nog eens buiten ontbijten wat een feest.

We vertrokken uiteindelijk om half 12 en na nog wat boodschappen te hebben gedaan arriveerden we om half 1 in Mandal bij Sjosanden Feriecenter. Deze camping ligt aan het strand en we hopen natuurlijk op zonnig weer.

Lekker vroeg dachten we, kunnen we snel naar het strand.

Aangekomen bij de receptie van de camping bleek dat de receptie pas om 16.00 uur openging. Dat was balen. Even buiten in de zon gezeten en daarna gaan lunchen in de camper.

We zaten goed en wel aan ons broodje toen er toch iemand bij de receptie aankwam die ons wilde inschrijven. Dus snel de bordjes even weggezet en een plaatsje op de camping gezocht. We zochten een zonnige plek uit want we blijven hier wel 3 nachten.

IMG_5594 Resized

Nadat we een mooie plek hadden gevonden en het meubilair weer hadden neergezet konden we verder met onze lunch.

De middag zonnend en lezend doorgebracht bij de camper. Er stond wel heel veel wind en die is nog steeds fris.

s’ Avonds langs het strand gelopen richting het dorp. We hebben op deze camping 28 jaar geleden ook gestaan maar toen met een tent. We herkennen weinig, we hebben wel de keuken teruggevonden en die was weinig verandert.

En om de vraag te beantwoorden van Dymphna, nee het voetbal leeft hier niet.

Nog niet tenminste maar wij zijn er klaar voor. De schotel werkt tot nu toe prima.