04 - Sydney, Nieuwjaarsdag

1 januari 2017 - Sydney, Australië

01 januari 2017

Na een goede nachtrust besloten we ontbijt op de kamer te bestellen. Een goed begin van een nieuw jaar. Ons hotel ligt bij Rushcuttersbay en we besloten vandaag deze buurt te verkennen. Via Rushcutterspark kwamen we bij de haven vanwaar we ook de Harbour Bridge zagen. Aan het einde van de baai besloten we naar de volgende baai te lopen, Darling point daar wilden we de Ferry nemen naar Circular Quay. Om bij Darling point te komen ging het weer stijl omhoog en weer naar beneden. Al met al staan hier mooie huizen en we hebben er wel weer een paar uitgezocht.

We kwamen bij een park uit, McKell park. We liepen het parkje door en kwamen bij Darling Point uit. De pier opgelopen om te kijken hoe laat de Ferry kwam, nu die kwam niet. De Ferry komt daar niet op zon- en feestdagen. Mmmmmmm, we besloten door te lopen naar Double bay daar zou die zeker komen. Weer heuvel op en heuvel af en na wat vragen naar de weg kwamen we bij Double bay uit. De Ferry kwam er al aan maar het kaartje kopen duurde wel even door de vele voorgangers. Dat vonden we ook niet zo’n ramp want bij Double bay was ook een strandje waar we even konden zitten om onze vermoeide benen even rust te gunnen.

De volgende vertrok 3 kwartier later dus dat was ook goed. Toen we bij het strandje zaten begon het zachtjes te regenen maar met die hitte is dat een zegen. De druppels werden toch wel wat groter en de regenjassen kwamen tevoorschijn. Niet voor lang gelukkig.

Na genoten te hebben van het uitzicht en het kabbelende water zagen we de Ferry aankomen en zijn we naar de pier gelopen. Het tochtje op de Ferry was aangenaam en had wel wat langer mogen duren. Mooi zicht op de Harbour Bridge en Opera house.

Weer aangekomen in Circular Quay waar het nog steeds druk was besloten we eerst wat te gaan eten voordat we de bus terug zouden nemen naar het hotel. Zo gezegd zo gedaan. Het eten was niet echt bijzonder en half koud, jammer.

Het zoeken naar de bushalte was nog wel een dingetje maar met de kaart en de routeplanner kwamen we uiteindelijk bij de juiste halte terecht. De 324 of 325 konden we nemen, het werd de 324. Na een rit van een half uur stonden we weer voor ons hotel. Een mooi rondje gemaakt al zeg ik het zelf. Aangekomen in het hotel zijn we gaan zwemmen. Op de bovenste etage is het zwembad. Mooi zwembad met een mooi vergezicht. Na wat baantjes te hebben gezwommen in de regen was het genoeg geweest voor vandaag.