03 - Göteborg - Drammen

2 juni 2012 - Drammen, Noorwegen

02 juni 2012 Göteborg - Drammen 339 km

Vanmorgen vroeg wakker geworden en zag door ons raam dat de zon opkwam. Het was 04.23 uur en heb mijn fototoestel erbij gepakt. Wat mooie plaatjes geschoten en weer gaan slapen tot 07.00 uur.

IMG_5490 Resized

Na het douchen en ontbijt, onze zelf gemaakte broodjes, zijn we aan dek gaan kijken voor de aankomst in Göteborg. Vervolgens moesten we ons naar dek 3 begeven waar onze camper stond. Gelukkig stonden we op het dek dat het eerst mocht gaan rijden. Het verliep allemaal vlotjes, de douane was ook geen probleem en al snel zaten we op de snelweg richting Oslo. Onderweg aan een mooi meer gestopt om koffie te drinken en de rest van het ontbijt te nuttigen. Het weer is zonnig, wel veel wind en die is fris.

De weg vervolgend kwamen we bij een winkelcentrum en hebben daar wat boodschappen gedaan. We ontdekte dat dit winkelcentrum in Zweden door veel Noren werd bezocht!

Bij het plaatsje Drobak hebben we de Oslo fjord tunnel, genomen. De Oslo fjord tunnel is 7 km lang en heeft een daling/stijging van 7%. Daarna nog een tunnel van 2 km en nog enkele kortere. Ja, er is veel hakwerk aan te pas gekomen door al die bergen.

Onderweg nog gestopt omdat we dachten een mooi uitzicht op de Oslo fjord te hebben maar dat bleek een van de vele meren te zijn. Het klimmetje naar de uitkijktoren was pittig maar de moeite waard.

Het uitzicht onderweg is mooi en wat hebben ze hier veel ruimte.

De laatste stop is de camping in Drammen en deze heet Drammen camping. Het inchecken verliep voorspoedig en we konden onze plek uitzoeken. Dat was wat moeilijker want het was behoorlijk druk op de camping. We zagen overal caravans en campers met grote en klein keffertjes. Bleek dat de hondenclub ook op de camping stond, hoi hoi.

En stroomplek zat er niet is dus kozen we voor een plek aan water, de Drammense fjord. Om kwart over 5 zaten we aan het water in de zon met ons welverdiende biertje, proost.

1. Dymphna:
    6 juni 2012
    He meiden, ja hoor daar zijn ze al die mooie foto's! Je moet er iets voor doen maar dan heb je ook wat! Een zonsopkomst is toch niet iets wat je iedere dag bewust meemaakt :-)! Alles voor de foto's that's the spririt! Nou SKOLL dan maar maar dat wordt volgens mij in Zweden gezegd dus PROOST!! Dikke kussen van Dymphna en Mieke
  2. Dymphna:
    6 juni 2012
    O, meisjes nog wat vergeten de trekhaak en Twinny Load zitten eronder. Rus ligt eruit, jammer! Op naar Nederland-Denemarken het is bijna zover.Leeft het voetbal daar ook een beetje? Knuffels van ons x