02 - Op weg naar Kiel - Noorwegen 2012

1 juni 2012 - Kiel, Duitsland

31 mei 2012 om half negen vertrokken uit Amstelveen. We hebben gekozen om de snelste route te nemen naar de camping die we uitgezocht hebben in Rosengarten, Duitsland.

De weg was saai en naarmate de reis vorderde werd het weer slechter. De zon zagen we steeds minder en de regenbuien werden heftiger. :(

Na ongeveer 461 km waren we op de plaats van bestemming en inmiddels is het 16.00 uuren konden we onze plaats uitzoeken op de camping/camperplek. De camping zag er goed uit en het toiletgebouw was goed verzorgd. Mooie ruime loosplek, niet onbelangrijk voor de camper.

Na enige tijd kwam de beheerder langs om het staan geld te innen.  De kosten zijn 15 euro en is inclusief stroom en water.

De avond binnen doorgebracht want inmiddels regende het pijpenstelen.

IMG_5449 Resized

Op 01 juni heerlijk uitgeslapen en wakker geworden met het zonnetje. Na het brunch de camper weer rijvaardig gemaakt en zijn we om 14.00 uur op pad gegaan naar Kiel. Na 114 km arriveerden we daar om ongeveer half 4 en konden we in de rij gaan staan voor de boot.

Om 17.00 uur begon het inschepen en na enige tijd konden wij ook de boot oprijden. Dat is altijd wel weer een spannend moment. Daarna snel de spullen bij elkaar gepakt en zijn we naar onze hut gegaan. Deze ligt op de 9e verdieping en ligt direct onder de brug en we kijken "recht zo die gaat".  Een mooie kamer, ruim en van alle gemakken voorzien en inclusief drank.

Na de afvaart en vertek uit de haven zijn we de boot gaan verkennen. In de bar hebben we een kleine maaltijd genomen en onderwijl genoten we van het uitzicht. Vervolgens hebben we onze mooie hut opgezocht.

IMG_5469 Resized

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marieke:
    1 juni 2012
    Heerlijk! Vandaag vroeg ik nog aan Monique of zij wist of jullie een reisblog zouden bijhouden, dank voor dit eerste deel, dus :-)))
    Geniet van het vervolg, tot de volgende blog!
    Groetjes, Marieke
  2. Edwin en Arno:
    5 juni 2012
    Hoi Meiden,

Ik weet niet of onze laatste mail jullie nog heeft berijkt, maar een hele fijne vakantie en geniet ervan.

Mooie kamer op de boot !!!!!!!!!!
    We wachten op de nieuwe foto,s en verhalen.
    Groetjes, Arno en Edwin.
  3. Sandra:
    6 juni 2012
    He carin en tanja
    Hier even een reactie uit ons dorp het ziet er leuk uit ik hoop dat jullie een beetje mooi weer hebben hier is het waardeloos.
    Met jip en janneke gaat het prima en ik heb een prive chauffeur joey gaat steeds mee
  4. Elly:
    6 juni 2012
    Hei hei, damer,
    Har du en god tur? Oftewel hebben jullie een goede trip?
    Se find uit oftewel ziet er goed uit
    Hoper du will ha en god ferien oftewel hoop dat jullie een fijne vakantie hebben.
    Og mange sol oftewel en veel zon
    og hoper du liker Norsk ol? Oftewel en hoop dat jullie het Noorse bier lekker vinden, veel plezier