30 - Stromstad - Uddevalla

29 juni 2012 - Uddevalla, Zweden

29 juni 2012 Stromstad - Uddevalla 120 km

Om 12.00 uur vertrokken we van de camping in Stromstad. Geen haast dus rustig aan en bovendien was het weer zoals voorspeld bewolkt. Het spetterde toen we wegreden en tot Skee hebben we de E6 gereden. We besloten toch maar weer van de snelweg af te gaan. Carin vond op de kaart een toeristische weg nummer 164 en die zijn we opgegaan. Heerlijk rustig tufte wij weer voort totdat ineens uit het bos een Eland kwam aangelopen.

Even keken wij elkaar aan (Eland en wij) en vervolgens rende hij de weg over en weer het bos in. Tja te verbouwereerd om een foto te nemen en toen we dat deden was de foto onduidelijk. Maar wat zijn ze groot van dichtbij!

Wij weer verder gereden met nu de camera in de aanslag en het raam open.

Om 13.00 reden we langs een supermarkt en ja hoor we hadden weer wat nodig.

Bij de supermarkt was ook een Handverkhuset (Handwerkwinkel) deze zijn we ook maar even gaan bezoeken. Was niet wat ik gedacht had, zo’n winkel met gehaakte kleedjes maar een moderne Country Life Style winkel waar je ook koffie kon drinken. Na het bekijken van de winkel hebben koffie gedronken en zijn we terug naar de camper gegaan.

We reden verder en inmiddels waren we weg 165 richting Uddevalle opgegaan.

Onderweg links en rechts kijkend en op zoek naar Elanden. De snelheid zakte tot zo’n 40 tot 50 km. Ons speuren werd beloond, aan de rand van de bosrand zag Carin er weer één. Nu de auto stop gezet alarmlichten aan en met verrekijker de Eland gadegeslagen. Een paar mooie foto’s geschoten. Nou niet één maar al twee Elanden gezien maar het wordt nog mooier. Even later, we waren nog niet bekomen van de vorige zag Carin er weer één aan de bosrand staan, weer de camper stop gezet en toen we door de verrekijker keken zagen we dat deze Eland twee jongen had. Opnieuw een paar mooie foto’s gemaakt. Moeder Eland keek ons even aan maar ging toen rustig verder met eten. Een Eland zien vonden we al bijzonder maar nu ook nog moeder met jong. Onze dag kon niet meer stuk.

Bij Uddevalle, het was inmiddels half 4 besloten we een camping te zoeken en het werd Unda camping aan het strand. Voor het eerst kregen we een plek aangewezen. Na de camper op plaats 1 te hebben gezet zijn we naar het strand gelopen. Het weer was nog steeds bewolkt maar droog, dus zijn we meteen maar een wandeling gaan maken langs het strand en over de rotsen. Het waaide wel maar de wind was niet koud. Na de wandeling zijn we gaan eten en op het menu stond pannenkoeken. Inmiddels hebben de voorspelde regenbuien ons ook bereikt :(.