15 - Streaky Bay

12 januari 2017 - Streaky Bay, Australië

12 Januari 2017

Om kwart over 6 ging de wekker. De zon was al op en wij nu ook. Een heerlijk kopje koffie buiten om wakker te worden en een bekertje yoghurt.

We verlaten de camping en gaan op pad naar het centrum. Het is weer tijd om boodschappen te doen en in Port Augusta zijn een aantal grote supermarkten. Ook gaan we naar de drive-thru liquor store en parkeren in de browse lane. We halen daar wat bier en gaan verder. We gaan de Eyre HWY op en komen langs een schapen farm waar je ook kan kamperen. Dat hebben we de vorige keer nooit gezien, zeker nieuw. De volgende stop is Iron Knob, een museum over het delven van ijzer in Iron Knob. Toen we de vorige daar waren was de mijn gesloten nu is deze heropend en zoekt men weer naar ijzer in de grond. Het is er nog steeds even heet!

Na een kop koffie te hebben gedronken zijn we verder gegaan. Toen we het plaatsje uitreden zagen we dat Iron Knob een camping had gekregen.

We reden verder op de Eyre HWY en zagen onderweg weer verschillende Emu’s, veel schapen en loslopende vee. Het landschap verandert en we zien veel graansilo’s.

In Kimba stoppen we bij het bord, dat aangeeft dat we halverwege Australie zijn, leuk foto moment. Ik heb de vorige foto bekeken en daarop zag het bord er toch wat mooier uit. Tijd voor vervanging denk ik. De volgende plaats is Wudinna en in de planning stond om daar op de camping te gaan staan. Het is nu ongeveer half 3 en we besluiten door te rijden naar Streaky Bay, dat is nog maar 147 km. Wel bezoeken we het Farmers monument in Wudinna gemaakt van graniet. Mooi monument ter ere van alle boeren. Onderweg regent het af en toe, niet echte buien maar genoeg om de ruitenwissers aan het werk te zetten.

Om ongeveer half 6 komen we in Streaky Bay aan. De camping, Streaky Bay Foreshore Tourist Park is druk bezet. Gelukkig nog wel een plaatsje voor ons. Het waait hier flink, we kunnen nog buiten zitten met af en toe een spatje regen.

We zijn op de camping uit eten gegaan, heerlijke schnitzel met friet en salade.

407 km

Camping: Streaky Bay Foreshore Tourist Park