04 - Sydney

20 maart 2011 - Sydney, Australië

18 Maart 2011

De vlucht van Hongkong naar Sydney, CX139 verliep rustig. Gelukkig zat het vliegtuig niet vol waardoor we allebei heerlijk hebben kunnen slapen op elk 3 stoelen. We werden wakker gemaakt voor de brunch en het diner. Dus geslapen hebben we genoeg.

Ook deze vlucht wat last gehad van turbulentie. Hierdoor wat vertraging opgelopen. Om 10 uur s’ avonds kwamen we aan in Sydney. De paspoort/bagage controle verliep voorspoedig. Even paniek waar waren die sleutels van de slotjes.........maar gelukkig snel gevonden en we hadden ze niet nodig.

Op de luchthaven een taxi genomen naar het hotel Cambridge Inn.

Onze kamer is op de 10e etage met uitzicht, in de verte, op het Opera House.

Na snel wat boodschappen te hebben gedaan in de avondwinkel konden we op ons balkon genieten van ons eerste Australische biertje. Proost!

19 Maart 2011

Vanmorgen vroeg opgestaan om Sydney te verkennen. We zijn hier al 2 x eerder geweest dus weten we aardig de weg. Het ontbijt bestond uit vers fruit en een blueberry muffin en veel koffie. Het weer is wisselvallig, regen en zon, de temperatuur is rond 22 graden.

Om 10 uur gingen we op pad. Eerst nog wat inkopen gedaan en via Hyde Park en de mooie St Mary’s Cathedral zijn we naar de botanisch tuin gelopen. Tijdens de wandeling door de botanische tuin werden we regelmatig overvallen door een regenbui.

Dat was jammer voor ons maar de botanische tuin ging daardoor wel geuren. Ook hebben we de vleermuizen weer slapend in de bomen zien hangen!

Via de botanische tuin en een korte lunch stop zijn we naar het Opera House gelopen. Dat is elke keer weer een juweel om te zien. Na wat foto’s te hebben gemaakt zijn we op een terras gaan zitten. Even de benen wat rust gegeven onder het genot van een biertje.

Via het centrum van Sydney zijn we terug gelopen. Het boottochtje hebben we maar overgeslagen daar was het geen weer voor. De regenbuien zijn af en toe tropisch.

We hebben de boekhandel een bezoek gebracht en wat lectuur ingeslagen voor de rest van de reis. Inmiddels was 18.00 uur geworden en zijn we bij een Thais restaurant wat gaan eten. Mmmmmmmmmm

1. Liz & Rieke:
    19 maart 2011
    Hi Tanja en Karin, is toof jullie verhalen als of men zelfs mee loopt
    wij verheugen ons op de volgende mail, klapt trouwens uitstekend.

hier word het langsam an lente met koude nachten.

groetjes Rieke en Liz en Scotty