02 - Rosengarten - Kiel 2015

13 juni 2015 - Kiel, Duitsland

Gewekt door het zonnetje. Nou een beter begin van de dag kan niet.Heerlijk op ons gemak de dag begonnen en in het zonnetje ontbeten.De camper gereed gemaakt voor vertrek en om kwart voor 12 gingen we op weg naar Kiel. We stonden op de blokken met de camper, het wegrijden ging moeizaam maar na flink gassen konden we op pad. Na 114 km arriveerden we na veel file en werk aan de weg om ongeveer kwart voor 2 bij de haven. Daar konden we in de rij gaan staan voor de boot, de Stena Germanica. Inmiddels regent het zo af en toe.

Om 17.00 uur begon het inschepen en na enige tijd konden wij ook de boot oprijden. Het is altijd weer afwachten waar je komt te staan op de boot. Nu moesten we ook nog een dek hoger oprijden. Daarna wijst het personeel waar en hoe je precies moet gaan staan. Daarna de spullen pakken en op zoek gegaan naar de hut. Deze ligt op de 11e verdieping en die hadden we gelukkig snel gevonden. Een afgesloten etage met eigen lounge waar we de verschillende smaken koffie hebben uitgeprobeerd. Een mooie kamer, met jacuzzi en buitenterras en schitterend uitzicht en de champagne stond koud.

Na de afvaart en vertrek uit de haven zijn we de boot gaan verkennen. In de bar hebben we een kleine maaltijd genomen en onderwijl genoten we van het uitzicht. Daarna heeeeeerlijk van de jacuzzi genoten en van onze luxe hut.

1. Dymphna:
    15 juni 2015
    O O wat wordt er weer geleden!!!! Nou ja iemand moet het doen ;-)