02 - Amstelveen-Hongkong-Sydney Australië 2016

30 december 2016 - Sydney, Australië

28 + 29 + 30 december 2016

Om kwart over 9 stond de taxi voor de deur. Het is een mistige ochtend en na een ritje van  20 min stonden we bij vertrekhal 3. De drukte viel mee en we besloten eerst de tassen te laten sealen, daar troffen we voor ons een gezin met heel veel koffers dus dat ging wel even duren. Relax we zijn op vakantie. :)

Vervolgens zijn we naar de incheckbalie gelopen om onze tassen in te checken.

Stoelen hadden we zelf al geregeld, het ging alleen om de bagage. Bij de incheckbalie bleek toch iets niet goed te zijn met het Visum van Carin. De kopieën werden gevraagd en bekeken, de dame achter de balie vertelde ons dat in het systeem geen ok voor het visum van Carin stond. Na wat heen en weer gebeld te hebben bleek er 1 letter/cijfer verkeerd te staan. We konden dit op laten oplossen bij Swissport in de vertrekhal even verder op.

Zo gezegd zo gedaan, daar werd contact opgenomen met de Visa verstrekker in Australië en werd het probleem opgelost. Bleek dat ergens een O stond waar een 0 had moeten staan. Klein detail………

Weer terug naar de incheckbalie waar we gelukkig tussendoor mochten en was het probleem verholpen.

We mogen vertrekken. Voor vertrek nog het nodige gekocht en om 12 uur zaten we netjes bij de gate G3 klaar voor vertrek.

De mist gooide roet in het eten en de vertraging liep op tot bijna 2 uur. Maar we vertrokken.

Na een lange reis en vele films en indutten kwamen we om 09.00 uur aan in Hongkong. Helaas te laat voor onze aansluiting. Die vertrok om 08.00 uur en die hadden we gemist.

Bij de gate werden we opgevangen en kregen vervangende instapkaarten voor de vlucht van 23.55 uur, pffffff. Vervolgens kregen we ook een hotel overnachting met lunch-en dinerbonnen in het hotel wat direct naast de luchthaven lag en te bereiken via een loopburg.

Het Regal Hotel, waar we ooit eerder met Stef en Cees waren geweest.

Na het inchecken zijn we naar onze kamer gegaan en hebben heerlijk geslapen tot 16.00 uur. Daarna zijn we op zoek gegaan naar het restaurant waarvoor we dinerbonnen hadden. Dit was een buffet restaurant en alle soorten van eten. Aziatisch en Europees voor elk wat wils en genoeg keuze. Het zag er allemaal fantastisch uit en smaakte net zo.

Na het diner zijn we op pad gegaan naar de luchthaven en zijn we nu in afwachting van de vlucht, bij Gate 69. Gymnastiek voor vandaag wel weer gehad.

De vlucht naar Sydney ging voorspoedig, wel weer een lange zit, maar voor de rest geen bijzonderheden. We kwamen om 5 over 12 lokale tijd aan, gelukkig geen oponthoud bij de douane en stonden we toch redelijk snel buiten. Temperatuur 33 graden, wel fff wennen.

Ingecheckt in het hotel en vervolgens heerlijk gaan douchen en de tassen uitgepakt.

Daarna op pad gegaan en de omgeving van het hotel verkend. We zitten vlak bij Kings Cross. We hebben wat door de omgeving geslenterd en hebben wat boodschappen gedaan. Vervolgens terug naar het hotel gegaan en zijn we uit eten gegaan bij een Pizzeria waar ze verzot waren op Elvis Presley. De hele Pizzeria hing vol met foto’s van Elvis Presley. Na een heerlijke pizza zijn we terug gegaan naar het hotel.

1. Teddy:
    1 januari 2017
    Zo de start begon al als een avontuur. Happy New Year mates.
    Hoe was het vuurwerk op de Bridge?