17 - Ceduna

14 januari 2017 - Ceduna, Australië

14 Januari 2017

We stonden op met zon en even later betrok het. De wind is wat fris maar we klagen niet hoor. Een warme douche is ook wel weer eens lekker.

De camper weer gevuld met water. Wij weer ontbeten met koffie, yoghurt en een glas sap. We verlaten mooi Streaky Bay en gaan op weg naar Ceduna. We nemen de B100 ipv de Eyre HWY. We komen langs veel boerderijen, waarvan we alleen de ingang zien en niet de boerderij. Die liggen zover van de weg af dat je ze niet ziet. We zien alleen een paar witgeschilderde autobanden en een rond vat als brievenbus denk ik. Wel weer veel schapen op het land. Vreemd genoeg hebben we de vorige reis bijna geen schapen gezien, terwijl dit toch het land van de schaapscheerders is. Het is vlak hier en we kunnen zover kijken als het oog rijkt. De afstand naar Ceduna is niet veel 112 km en we komen om   kwart over 11 aan. We checken in, zetten de camper op zijn plek en hebben even koffie gezet. Na de koffie zijn we naar de pier gelopen en hebben we een rondje door het centrum gemaakt. Dat is niet heel groot dus daar waren we zo mee klaar. Even nog wat boodschappen gehaald bij Foodland en weer terug naar de camper gegaan. Een plekje in de schaduw gezocht en gaan lezen.

’s Avonds een nasi schotel gemaakt die heerlijk smaakte.

112 KM

Camping: Ceduna Foreshore Top Tourist