26 - Peaceful Bay

23 januari 2017 - Peaceful Bay, Australië

23 Januari 2017

We gaan weer vertrekken om 8 uur reden we de camping af. Onze eerste stop is nog in Albany, Mount Adelaide. Vanaf Mount Adelaide heb je een mooi uitzicht over de baai. Ook is hier het Anzac Memorial, ter herinnering aan alle gevallenen in de oorlogen. Als we aankomen is het parkeerterrein nog helemaal leeg dus plaats genoeg om de camper te parkeren. We lopen verder naar het uitzichtpunt en genieten van het uitzicht en de stilte.

We verlaten Mount Adelaide en rijden de toeristische route naar Denmark. Een middelgrote plaats met veel winkeltjes, doet gezellig aan en bij de plaatselijke bakker eten we een chocolade mudcake en drinken een kop koffie. Bij de informatie hebben we wat info gehaald over de streek en camping folders, De volgende bezienswaardigheid zijn de Elephant Rocks in Williams Bay. Het zonnetje doet flink zijn best maar het windje is nog steeds fris. Aangekomen bij de Elephant Rocks zien we inderdaad na een kleine wandeling een rotsformatie die op Olifanten lijkt. We zien zelf later in een andere rots de kop van een zeehond. :) Het water heeft hier een fantastische kleur en het opspattende water op de rotsen is ook fantastisch om te zien. We kunnen er geen genoeg van krijgen. We lopen nog naar Greens pool waar je kan zwemmen tussen de rotsen en genieten daar nog even van het uitzicht. We gaan verder en rijden door naar Bow Bridge waar we stoppen en bij het Roadhouse een heerlijke hamburger verorberen. Die smaakte goed. We besluiten hier om naar de camping in Peaceful Bay te rijden. De camping Peaceful Bay heeft gelukkig nog plaats en de dame van de receptie liep voor de camper uit om de plek aan te wijzen. Het was inmiddels half 4 en na de stoelen en de tafel geïnstalleerd te hebben zijn we naar het strand gelopen. Ook hier een mooi zwemstrand en hebben we nog een uurtje of wat op het strand kunnen zitten. Nadat we terug waren bij de camper en nog in het zonnetje zaten na te genieten zagen we ineens een kangaroo aan de overkant in het zonnetje zitten. Nou dat was ook weer een bonus op deze al mooie dag.

126,9 km

Camping: Peaceful caravan park